Saya mula kenal dgn Shaklee ni... masa saya standard 6, mak saya amik mcm2 jenis supplement dari kawan dia yg dtg ke rumah. Mak ambik mcm2..yg saya paling ingat produk shaklee masa tu Lecithin-E.. saya rasa skrg ni dh diupgrade dgn label baru 'Lecithin'. Mgkin masa tu mak saya nk kurus kot.. tapi mak saya ada sebut nk kawal kencing manis dan darah tinggi mak yg dah mula menjelma....maklum la masa tu mak saya dh menginjak usia 40-an... Dan mak saya masih kuat bekerja, menolong abah utk sama2 membesarkn kami adik beradik. Walaupun ada kakak dan abg yg membantu sama dalam perbelanjaan...mak masih terus bekerja mengambil upah mencuci kain dan mengambil upah menjahit. Gaji abah pun masa tu agak kecil. Tapi cukup utk untuk perbelanjaan rumah dan sekolah kami. Itu la keberkatan dari rezeki yg halal. Walaupun sedikit tapi masih mencukupi. Mereka banyak berkorban untuk kami...... Atas sebab tu la... Bila teringat je kenangan masa kecik2 rasa sayang saya pada mak dan abah saya bertambah menebal... kalau tak dapat tengok wajah diorang... gambar ni la yg akan saya tengok selalu.... Saya sayangggg mak dan abah saya... =)  

April 2012

Saya mula diperkenalkn dgn shaklee sekali lagi oleh biras saya...Dia yg baru saja melahirkan anak ke-2..dan apa yg  membuatkn saya rasa nk tau... bila dia nmpk lebih cepat kurus...berbanding selepas melahirkn anak yg pertama... bila dia cerita, dia ambil set penyusuan shaklee.. dalam hati terdetik....wahhh...set menyusu pun boleh jadikan badan slim?? saya jd lebih berminat nk tau.. (sbb saya dh rasa gemuk di bhg tertentu... walaupun pd mata kasar saya nmpk kurus.....biasa la perempuan kannn.... =)..) Bulan Mei saya mula consume Herb-Lax, Alfalfa, Lecithin & ESP... saya memang ada masalah bile nk membuang sejak saya melahirkan.. lepas saya consume Herb-Lax...proses pembuangan mmg lancar... yg bestnyer perut saya mula kempis... kalau x...mcm pregnant 3 bln jer.... ditambah pulak dgn 'Spare tyre' di kiri & kanan pinggang.... nmpk la 2/3 layer kedutan stiap kali duduk.... mmg x suke.... Lepas saya consume dlm 3 minggu....pipi mula kurang kembangnya.... dagu yg sblm ni ada 2... skrg dah tinggal 1 jer...hik3x......spare tyre da mula menyusut....saya suka sgt....ramai yg tegur yg saya nmpk slim.... (walaupun sebenarnya muka saya nmpk lebih kecil dari sebelumnya... ;P ) 

Mei 2012

Saya mula jatuh cinta dgn Shaklee... disebabkan kawan2 mula bertanya... saya yg pada mulanya....hanya sekadar berkongsi kebaikan....menyebabkan ramai yg teringin nak mencuba.... Jadi, bermulalah karier saya sebagai Shaklee Independent Distributor. Saya pun mendaftar sebagai ahli pada pertengahan bulan Mei..Niat saya yg mulanya hanya sekadar suka2 telah membuahkan hasil.... Kini saya aktif mempromosikan produk... Walaupun hanya dari rumah...menggunakn medium FB dan saya baru saja ber'blog'... atas galakan En. Suami....Bila kita dah jatuh cinta... segala apa yg kita lakukan pastinya dengan sepenuh hati.... The best part bila kita promosikan produk yg benar2 berkualiti tinggi dgn harga yg berpatutan...setiap proses urusniaga menjadi sangat mudah. Saya juga berjaya menShakleekn family saya semula.... terutama Mak & Abah saya.... sejak kami berpindah rumah..mak terputus hubungan dgn kawan Shakleenye tu.... Sejak tu mak terputus bekalan. Kencing Manis dan darah tinggi mak x terkawal... sekejap naik sekejap turun..... Tapi mak tetap meneruskan dgn bermacam2 supplement.. dan kerap bertukar produk....x serasi....mak kata.... Kini...abah, mak, kakak2 dan abang saya mula menggunakan shaklee sbg makanan tambahan dan mak jadi semakin sihat... Alhamdulillah....=)


September 2012

Saya masih aktif dan bersemangat berkongsi kebaikan Shaklee dan mula memperolehi pendapatan 4 angka... =) Saya berpuas hati dgn Sistem Shaklee dan peluang yang disediakan utk pengedarnya. Shaklee juga mementingkan standard dan menyediakan produk yg berkualiti sepanjang masa. Saya sentiasa mendapat bimbingan dan tunjuk ajar dari 'Mak'  saya (istilah mesra yg digunakan utk upline ... supaya merasa lebih rapat dan mesra walaupun sesetengahnya belum pernah berjumpa....segala ilmu dan tunjuk ajar dicurahkan dengan ikhlas...seikhlas ibu dgn anaknya....(downline) =) Mana ada Ibu yg x sayang pada anak kannn....=) Saya juga tak perlu  menghadiri kelas tentang produk dan kelas motivasi utk memantapkan bisnes.. Semuanya mudah kerana dilakukan di Alam maya je (internet). Semudah 1,2,3... Andai anda berminat untuk menyertai saya dalam berkongsi kebaikan dan bersama-sama berjaya seperti mak2 kami yg terdahulu (Ramai yg dah berjaya mendapat income 6 angka)....... Jgn Malu2.... Jgn Segan2..... Jom kite serlahkn Potensi Diri.... Terutama bagi surirumah tangga seperti saya.... Anda Mampu Mengubah Segalaya. Anda juga harus  berperanan dalam mencipta masa depan untuk anda sekeluarga......

Macam Mana nak jadi ahli?

  1. Pendaftaran keahlian : RM65 + RM10(WM) /RM20 (EM) Postage Memberkit
  2. Untuk yg berminat untuk memulakan bisnes, boleh membuat pembelian produk bernilai RM670 (200UV) dan akan mendapat keahlian PERCUMA berserta Memberkit.

If anda sekitar KL, saya bole jmpa anda dan borang keahlian ada pada saya.... =)
  • Yuran keahlian adalah seumur hidup. Majalah Rasmi 'Shaklee Today' akan diterima setiap 2 bulan.
  • Nikmati potongan harga 15-20% bagi setiap product Shaklee yg ditawarkan.
  • Tidak perlu berkejar atau keluar mencari pelanggan. 
  • Tidak perlu 'Head Hunting' untuk mencari downline.
  • Kelas bimbingan diberikan secara online/offline. Kami sediakan group tertutup di FB untuk berkongsi tips/sharing on marketing, bisnes plan, nasihat, pengetahuan produk, motivasi, testimoni dan info terkini.
  • Sistem yg digunakan telah terbukti membawa kejayaan, kepada ramai ahli-ahli Shaklee di bawah seliaan group kami. Berjaya Menjana income 3-4-5-6 Angka, menikmati Bonus kereta, Percutian bertaraf 6 bintang, Pakej Umrah dan Ziarah.
Semuanya tidak mustahil jika anda bersama-sama kami dan Shaklee.. =)