Eh.. period lewat 2 minggu..... dari minggu lepas badan saya rasa pelik.. tekak rasa mual...badan rasa letih yang amat sangat... rasa mengantuk mmg x boleh ditahan2..... ikut pengalaman saya kalau period saya menjelma walaupun lewat seminggu... selesai semua rasa tu.... Tapi... kalau period saya tak muncul2..... mknanya ada janin yg sudah melekat pada rahim saya......Saya Mengandung!! Walaupun anak yg keempat.... (yg ketiga keguguran kerana mabuk teruk dan langsung x ambil apa2 supplemen) Sgt happy dan bersyukur atas rezeki dariNya...Waktu2 begini... selain dari tanda2 yg saya sebut tadi....saya memang x lalu nak makan..... breast rasa penuh dan sakit....Asik rasa nk demam jer.... badan rasa sakit2.... tilam dan bantal la peneman saya.... huhuhu... sedeyyy kn??

Dah la tak lalu nk makan.... ape je yg masuk... pasti akan terkeluar balik.... yang boleh masuk hanya lah air putih, biskut kering atau biskut marie je la.. Mana la badan nk bertenaga.... 

Sampai la sepupu saya datang dan bercerita tentang Set Mengandung Shaklee (masa ni x kenal shaklee lagi)... walau pun pening2 lalat masa tu... saya cuba juga dengar.... disebabkn dah x larat nk tanggung morning and afternoon sickness ni... saya mula date dgn Mr Google mencari info dan dimana nak beli set mengandung tu... 


Lepas seminggu amalkn alhamdulillah... alahan saya semakin berkurangan.... Keletihan melampau mula reda...... kurang rasa mual dan muntah.....sgt happy dan syukur saya panjatkn kerana selepas tiga kali hamil dan tiga kali menanggung alahan... akhirnya saya mampu rasa lebih sihat tanpa alahan yg teruk...


Apa yg saya ambil?? Atas pengalaman sendiri dan pencarian maklumat mendalam dgn Mr google.... saya dapat simpulkn...


  • Ketika hamil, pemakanan seimbang dan pengambilan nutrisi amat dititik beratkan. Bukan saja kerana nasihat doktor, tapi atas kesedaran ibu itu sendiri. Kerana itu Set Mengandung Shaklee merupakan set yg amat laris. Ibu hamil pasti mahukan dirinya sentiasa sihat, bertenaga dan pastinya mahukan yg terbaik utk bayi yg dikandung.
  • Pengambilan Set Mengandung Shaklee mampu membantu sekiranya ada antara ibu yg mengalami alahan pada saat2 awal kehamilan.

Kajian menunjukkan, setiap 1 dari 3 wanita yg mengambil pyridoxine berjaya mengatasi morning sickness yg dialami.

Apa itu Pyridoxine?

Pyridoxine ini sebenarnya ialah satu komponen vitamin B, yg dikenali sbg B6

Cara utk mendpt kebaikan OPTIMUM dari Pyridoxine :

Manfaat optimum apabila diambil bersama asid folic (B9, Niacin (B3) dan Cobalamine (B12) *terdapat di dlm supplemen Vitalea *


Set Mengandung yg saya ambil pada Trimester pertama..



Dan pada trimester kedua dan ketiga.... 




ESP 

Rendah lemak, bukan GMO 
Protein biologi lengkap yg mengandungi kesemua sembilan asid amino penting.

[ Tahukah Anda?? :: Protein Juga Penting utk Ibu Mengandung ]


* Protein juga terdapat di dlm daging... tetapi doktor tidak menggalakkn kita ambil terlalu banyak daging... tambahan pula protein haiwan tidak baik jika diambil dengan kerap*


Badan kita terdiri drp sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk pula sistem..


sel --> tisu --> organ --> sistem (",)


Utk ibu2 hamil, nutrien ini penting utk perkembangan sel-sel baru bayi. Pecahan keperluan protein mengikut trimester :-

♥ trimester satu :: 10 gram diperlukan utk keseluruhan trimester
♥ trimester dua :: 10 gram diperlukan pd setiap minggu
♥ trimester tiga :: 10 gram diperlukan pd setiap hari

Sel yg sihat amat penting utk membantu penyerapan semua nutrien. tak kira la nutrien itu diperoleh secara langsung drp makanan ataupun suplemen harian anda 


  • OsteMatrix (calcium magnesium) - 4 biji sehari

Ibu yang mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kiranya 3 in 1 la..Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium. 

Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya..vitamin D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu. 

Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna. Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

Sekiranya ibu mengandung kekurangkan kalsium ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri. Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.

  • Omega 3 (Omega Guard) - 1 biji sehari

Minyak ikan sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. DHA dan EPA dari Omega penting untuk pembentukan otak dan mata baby. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan dan bagi ibu-ibu yang mengalami tekanan darah tinggi ketika hamil, pengambilan omega mampu menurunkan tekanan darah tinggi. 

Minyak ikan membantu mencairkan darah dan melincirkan saluran darah. Oleh sebab itu, ia membantu mengekalkan tekanan darah normal dan membantu dalam masalah ketengangan dileher atau sakit kepala.

  • Vitamin B Compleks - 1 biji sehari

B Compleks Shaklee adalah unik kerana ia telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B. Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'. Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari.

Bagi wanita yang merancang untuk hamil adalah disarankan untuk mengambil asid folik 3 bulan sebelum berlakunya kehamilan dan sehinggalah tempoh awal mengandung. Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.

  • Vitamin C - 1 biji sehari


1 biji vitamin C bersamaan dengan 7 biji oren. Mampukah kita nak makan 7 biji oren sehari? Vitamin C membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.

Melindungi sel kolagen semulajadi dalam badan dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Vitamin C juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Memulihkan sakit gigi dan gusi berdarah yg sering dialami ibu hamil. 

Ianya juga membantu dalam penghadaman zat dan menguatkan sistem pertahanan tubuh ibu hamil

  • Vita-Lea Iron Formula -1 biji sehari


Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi. Di dalamnya kaya dengan iron (zat besi) di mana jika ibu ada masalah masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.


Dan yg bestnyer... saya teruskan pengambilan set mengandung ini sehingga selepas melahirkan..... Badan saya rasa cergas dan luka perinium cepat pulih dgn pengambilan supplemen tambahan Zinc Complex. (klik utk info). Saya terus jatuh cinta dan berkongsi kebaikannya dgn kwn2 dan saudara mara..

Baru-baru ini saya ditanya ramai ibu-ibu hamil yang mengalami dehidrasi (kekeringan) sehingga mereka terpaksa ditahan wad dan diberi IV drip utk menggantikan cairan di dalam badan. Bayangkan, masuk sahaja air masak... pasti termuntah semula... kalau minum air manis.... takut kena deabetic pulak kan.... nak makan pun  tiada selera.. takut termuntah lagi pun ya kan.... Saya cadangkan ibu-ibu untuk mengamalkan minuman Performance Drink ni.. rasa pun sedap... rasa oren... memang melegakan dan memberi tenaga.


Saya juga ada mempelbagaikan penyediaan Performance drink ni supaya saya dapat menikmatinya setiap waktu. Saya jadikannya sbg aiskrim malaysia dan makan apabila rasa haus dan panas. Ianya sgt melegakan dan percayalah anda juga pasti akan suka pasa rasanya. Saya boleh berikan resepinya kepada pembaca blog dan pelanggan yang inginkannya.  





* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 


Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian cuma RM65 seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. 
KEISTIMEWAAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI AYSHA,


Anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak saya hantarkan By Hand di kawasan Mutiara Damansara, Sg Buloh, Kepong, Jalan Ipoh, KLCC, Jalan Ampang, Cheras dan Kg Pandan boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Saya akan poslajukan ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Dapatkan KONSULTASI YANG BERKESAN & TIPS EXCLUSIVE  dengan setiap pembelian khas untuk anda! HUBUNGI SAYA DI;-

EMAIL: ayshazachary2004@gmail.com
SMS @ Whatsapp : 0123252960
Add saya di facebook:  Aysha Zachary
Pages : Mylilsupplementshoppe
Atau follow blog saya =)

Pautan Berkaitan
  • Set Mengandung Shaklee
  • Vitamin penting untuk wanita hamil
  • Cara untuk mengatasi alahan mengandung
  • Penawar mabuk hamil